Zlínská firma TESCOMA Česku přinesla navzdory krizím prestižní mezinárodní ocenění
Design, tradice a vytrvalost. Tyto tři pojmy nejlépe vystihují aktuální směřování firmy TESCOMA a staly se mottem tiskové konference pořádané ve čtvrtek 11. května 2023 v Praze na Veleslavíně.
Přes nelehké roky spojené s pandemií a válkou na Ukrajině si TESCOMA udržuje přední místo mezi firmami svého oboru oceněnými za design. Za loňský rok obdržela 8 prestižních mezinárodních ocenění, což je nejvíce v její historii. A to nejen v Česku, ale i ve světě, kde směle konkuruje velkým globálním firmám. Českou republiku tak dále prezentuje na poli designu jako inovativní a pokrokovou zemi, ve které se navzdory turbulentní mezinárodní situaci daří podnikání i vývoji.
Oceněné designové výrobky a novinky novinářům, mediálním zástupcům a hostům prezentoval šéfdesignér TESCOMY Ladislav Škoda. „U zdánlivě všedních výrobků hledáme nevšední, inovativní řešení. Vždy přemýšlíme především o zákazníkovi a o tom, jak mu usnadnit práci a udělat z vaření pokud možno zábavu," prozradil Ladislav Škoda.
Jak se v posledních letech daří české firmě TESCOMA, kterou před 31 lety s blízkým přítelem Jiřím Vaculíkem založil, zhodnotil jednatel Petr Chmela. „Kreativita je základ. Jak v designu, tak v podnikání. Krize přežije ten, kdo se umí přizpůsobit a přitom se nebojí myslet jinak. Právě díky tomuto přístupu jsme přežili poslední nelehké roky, aniž bychom zklamali naše zákazníky nebo lidi, kteří ve firmě pracují. Jestli vidím nějaký opravdový úspěch posledních let, tak je to právě to, že jsme v přímé souvislosti s krizemi nepropustili ani jednoho zaměstnance,” uvedl spoluzakladatel.
S konkrétními čísly reflektujícími vývoj obchodu v Česku i zahraničí, modernizací logistiky, centralizací a zefektivněním expedice seznámil novináře generální ředitel Miroslav Seidl. Promluvil o dlouhodobě rostoucím sektoru e-commerce a s ním souvisejícím intenzivním rozvoji omnichannelu. Ten v případě TESCOMY spočívá v propojení prodejních a komunikačních kanálů se záměrem poskytovat zákazníkům maximální jednotnost, komfort a výhody při nakupování. Generální ředitel avizoval rozvoj obchodní sítě i další prohlubování spolupráce s pobočkami na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Itálii, Španělsku a Portugalsku.
Spoluzakladatel Petr Chmela s optimismem dodal: „Krize nás mnohému naučila. TESCOMA je důkazem, že tvrdá práce, zásadovost a férové jednání není ani v dnešní době plné různých kauz a nepokojů přežitek.“
Na tiskové konferenci jsme prezentovali i tyto výrobky: