dotazy spotřebitelů
Distribuce a prodej
Máte své vlastní značkové, případně vzorkové prodejny?Je možné nakoupit vaše výrobky přímo u vás jako u výrobce?
Kde a jak je možné zakoupit zboží značky Tescoma?
Společnost Tescoma zajišťuje maloobchodní prodej svých značkových výrobků na těchto internetových stránkách zde prostřednictvím e-shopu. Své vlastní značkové prodejny společnost Tescoma neprovozuje. Přímý prodej koncovým spotřebitelům v České republice zajišťují zejména smluvní obchodní partneři – soukromé prodejny domácích a kuchyňských potřeb, supermarkety, hypermarkety, partnerské zásilkové a internetové obchody.
www.tescoma.cz sekce „Prodejny“
Nabízíte dárkové poukazy pro vaše výrobky, v jaké hodnotě a kde je lze získat?
Ano, společnost Tescoma nabízí dárkové poukazy, které slouží k nákupu sortimentu značky Tescoma ve vlastním e-shopu. Dárkové poukazy v elegantním provedení v hodnotách 500 Kč a 1000 Kč si můžete zakoupit na internetové adrese eshop.tescoma.cz . Platnost je 6 měsíců, dárkové poukazy lze při nákupu kumulovat.
Informace o cenách
Kde si můžu ověřit ceny vašich výrobků?Můžete mi poslat e-mailem váš ceník?
Kde najdu doporučené ceny výrobků Tescoma?
Přehled maloobchodních cen výrobků značky Tescoma najdete na těchto stránkách v e-shopu .
www.tescoma.cz sekce „Prodejní místa“
Katalog a sortiment
Můžete mi poslat aktuální katalog výrobků Tescoma?Kompletní katalog výrobků Tescoma včetně novinek najdete na e-shopu v sekci Katalog. Aktuální a kompletní katalog výrobků Tescoma v tištěné podobě, vyhrazený pro potřeby obchodních partnerů, je k dispozici k nahlédnutí u většiny prodejců výrobků Tescoma.
http://www.tescoma.cz/katalog/
Kde si lze osobně prohlédnout váš kompletní sortiment?
Aktuální katalog výrobků Tescoma v tištěné podobě, vyhrazený pro potřeby obchodních partnerů, je k dispozici k nahlédnutí u většiny prodejců výrobků Tescoma. Pro okamžitý přehled kompletního sortimentu kuchyňských potřeb Tescoma, včetně novinek, navštivte prosím naše internetové stránky
http://www.tescoma.cz/katalog/
Je na internetu uvedena záruční doba platná pro vaše výrobky?
Ano, záruční doba je u výrobků na našich webových stránkách a značkovém e-shopu uvedena.
Záruční doba pro jednotlivé výrobky značky TESCOMA je stanovena dle platných předpisů, její délka je minimálně 24 měsíců. Pro většinu kuchyňských potřeb značky TESCOMA však poskytujeme nadstandardní záruku v trvání 3, 5 nebo 10 let. Záruční doba každého výrobku značky TESCOMA je vždy uvedena na obalu výrobku i v návodu k použití.
Kde je možné seznámit se s vašimi novinkami?
Kompletní sortiment výrobků Tescoma, včetně nabízených novinek i novinek k prodeji připravovaných, je uveden a pravidelně aktualizován na
http://www.tescoma.cz/novinky
Kontrola kvality
Je TESCOMA opravdu český výrobce?Společnost TESCOMA s.r.o., U Tescomy 241, 760 01 Zlín je výrobcem všech kuchyňských a domácích potřeb chráněných registrovanou ochrannou známkou TESCOMA®. Dle platné legislativy je společnost TESCOMA s.r.o. jako výrobce označena na výrobcích, obalech a v návodech k použití vlastních výrobků.
http://www.tescoma.cz/o-nas
Kde jsou vyráběny výrobky TESCOMA?
Společnost TESCOMA provozuje vlastní výrobní kapacity v České republice a celou řadu výrobků
v tuzemsku také vyrábí. Zároveň spolupracujeme s dalšími více než 100 subdodavateli v ČR, zemích EU a ostatních zemích světa. Všechny výrobky značky TESCOMA jsou chráněny registrovanou ochrannou známkou TESCOMA® a dle platné legislativy mají na obalu uveden přesný název a sídlo výrobce:
TESCOMA s.r.o., U Tescomy 241, 760 01, Zlín.
http://www.tescoma.cz/o-nas
Jak je dokladována hygienická vhodnost používaného materiálu?
Hygienický standard každého materiálu použitého při výrobě kuchyňských potřeb TESCOMA je dokladován tzv. zkušebním protokolem vystaveným akreditovanou zkušební laboratoří ITC a.s. ve Zlíně. Zkušební protokol musí být vystaven ještě před uvedením výrobku na trh. Všechny materiály používané při výrobě kuchyňských potřeb TESCOMA jsou i po uvedení do výroby opakovaně testovány, kontrolovány
a ověřovány v každé výrobní dodávce tak, aby splňovaly předepsané standardy.
http://www.tescoma.cz/zakaznicky-servis/testovani-vyrobku/
Jak garantujete, že vaši smluvní výrobci dodržují schválené materiály a technologie?
Výrobní kontrola ve společnosti TESCOMA je podřízena zavedeným standardům dle norem ČSN EN ISO 9001. V naší akreditované zkušební laboratoři ověřujeme všechny použité vstupní materiály každé linie výrobků, stejně jako jednotlivé výrobky v každé výrobní šarži. Kromě toho navíc ověřujeme a testujeme
i všechny parametry, které mají vliv na bezpečnost, zdravotní nezávadnost, funkčnost a životnost konkrétního výrobku. Pracovníci odd. Řízení kvality provádějí pravidelné dodavatelské audity ve výrobních místech.
http://www.tescoma.cz/zakaznicky-servis/testovani-vyrobku/
Reklamace a servis
Adresa servisního střediska firmy Tescoma v ČR:
Tescoma s.r.o.
U Tescomy 241
76001 Zlín
tel.: 800 100 230 – dotazy zákazníků na bezplatné zelené lince
Vedoucí Servisního střediska Zlín:
Martin Krajča, tel. +420 601 334 783 e-mail: martin.krajca@tescoma.cz |
|
Vedoucí Zákaznického střediska:
Soňa Vlková, tel. 577 575 400 e-mail: sona.vlkova@tescoma.cz |
Provozní doba: Po – Pá 8:00 – 16:00

Jak probíhá proces reklamace výrobku Tescoma?
Oprávněnou reklamaci výrobku značky Tescoma můžete uplatnit jedním z těchto způsobů:
1. Osobním doručením do prodejny, ve které jste výrobek zakoupili.
2. Zasláním poštou do autorizovaného servisního střediska Tescoma.
3. Osobním doručením do servisního střediska Tescoma.
Náklady na dopravu budou, dle povahy reklamace a způsobu doručení, hrazeny takto:
1. Pokud v rámci záruční nebo pozáruční opravy doručíte výrobek do prodejny, ve které jste jej zakoupili, vyzvednete si opravené zboží tamtéž, přičemž ani kupujícímu ani prodávajícímu nevznikají žádné nároky na úhradu dopravy výrobku k reklamaci nebo opravě.
2. Pokud zašlete výrobek k oprávněné reklamaci v rámci záruční lhůty přímo do našeho servisního střediska Tescoma prostřednictvím České pošty, hradíte pouze náklady na doručení výrobku k nám. Opravené zboží bude na Vaši adresu doručeno prostřednictvím České pošty na naše náklady.
3. Pokud zašlete výrobek v rámci záruční lhůty do servisního střediska Tescoma poštou, ale Vaše reklamace nebude uznána jako oprávněná anebo pokud požadujete servisní opravu výrobku Tescoma po záruční době, uhradíte náklady na dopravu k nám i zpět na Vaši adresu, dle platného ceníku České pošty.
Upozornění:
Výrobek k reklamaci opatřete kopií dokladu o koupi nebo kopií potvrzeného záručního listu.
Výrobek k reklamaci či k servisní opravě musí být doručen vždy řádně očištěn.
www.tescoma.cz sekce „Reklamační řád“
Musím přinést výrobek k reklamaci v původním balení?
Výrobek doručený k reklamaci do prodejny, ve které byl zakoupen, není nutné doručit v původním balení. Při zasílání reklamovaného výrobku do servisního střediska Tescoma poštou je však nezbytné, aby byl reklamovaný výrobek pečlivě zabalen a uzpůsoben k poštovní přepravě. Pokud nemáte k dispozici původní obal, uložte reklamovaný výrobek do dostatečně pevného náhradního obalu, aby se při přepravě nepoškodil. Výrobek musí být předán k reklamaci vždy řádně očištěn.
www.tescoma.cz sekce „Reklamační řád“
Dostanu při oprávněné reklamaci nový výrobek výměnou za reklamovaný?
Při standardní oprávněné reklamaci bude uznaný reklamovaný výrobek opraven, pokud oprava není možná, bude výrobek vyměněn za nový.
www.tescoma.cz sekce „Reklamační řád“
Mohu váš nový a nepoužitý výrobek v originálním balení poslat zpět, vyměníte ho za jiný, stejné ceny, případně vrátíte peníze?
Zakoupený nový výrobek není dle platných předpisů možné měnit za jiný a společnost Tescoma takovou možnost výměny neposkytuje. Proto nám již zakoupený výrobek, s požadavkem o výměnu za jiný, v žádném případě neposílejte.
Poznámka:
Nevylučujeme, že prodejce, u kterého jste výrobek zakoupili, bude v přiměřeně krátké době po zakoupení, s výměnou nepoškozeného, nerozbaleného a nepoužitého výrobku za jiný výrobek značky Tescoma, souhlasit. Rozhodnutí je ale vždy plně v kompetenci konkrétního prodejce a výměnu v případě odmítavého stanoviska prodejce, není možné nárokovat.
www.tescoma.cz sekce „Reklamační řád“
Je možné reklamovat výrobek, i když nemám doklad o jeho koupi?
Výrobek v záruční lhůtě bez patřičných dokladů je možné reklamovat, ovšem pouze doručením reklamovaného výrobku do servisního střediska Tescoma. Výrobek bez dokladu o koupi nebo bez potvrzeného záručního listu není možné reklamovat v prodejně, ve které jste výrobek zakoupili. Prodejce totiž nemá možnost určit, zda se jedná o vadu v záruční době nebo o pozáruční opravu. V případě doručení reklamovaného výrobku do našeho servisního střediska přiložte podepsané písemné vyjádření, že se jedná o výrobek v záruční lhůtě, který není možné opatřit kopií dokladu o koupi nebo kopií potvrzeného záručního listu. Společnost Tescoma si vyhrazuje právo stanovit, zda se u doručeného výrobku jedná o oprávněnou reklamaci v záruční lhůtě nebo o pozáruční opravu.
www.tescoma.cz sekce „Reklamační řád“
Údržba, použití a vlastnosti výrobků TESCOMA
Jak správně čistit a udržovat nerezové nádobí?
Kuchyňské nerezové nádobí čistěte běžnými čistícimi prostředky, nikdy nepoužívejte agresivní látky, chemikálie a ostré předměty. Silně znečištěné nádobí nechejte odmočit ve vodě či roztoku vody se saponátem.
Po každém umytí nadobí vždy utřete do sucha.
Upozornění: Solte až do vařící vody! Solení do studené vody může vyvolat vysokou koncentraci kuchyňské soli u dna nádobí, což vede ke vzniku světlých skvrn, tzv. důlkové koroze. Tyto světlé skvrny na dně nádobí nijak neomezují funkčnost či zdravotní nezávadnost nádobí, nejsou vadou výrobku a nemohou být předmětem reklamace.
Objeví-li se uvnitř nádobí bílé usazeniny či duhové zabarvení, vyčistíte je octem, několika kapkami citronu nebo speciálním přípravkem na nerezové nádobí . Jde o sedimenty, jejichž tvoření je závislé na chemickém složení používané vody.
Kuchyňské nádobí TESCOMA lze mýt v myčce na nádobí. Při mytí v myčce dbejte, aby se nerezové nádobí nedotýkalo jiných kovových kuchyňských potřeb, jinak se na nádobí mohou objevit rezavé nebo světlé skvrny, tzv. kontaktní koroze. Po ukončeni mycího cyklu otevřete dvířka myčky co nejdříve a nadobí z myčky vyjměte. Koroze může být na nádobí přenesena i vodou z jiného výrobku, pro zachování dokonalého vzhledu nádobí proto doporučujeme mytí v myčce omezit, případně vyloučit.
Lze
mýt tlakové hrnce v myčce nádobí?
Nádoby
tlakových hrnců značky TESCOMA lze mýt v myčce nádobí.
Poklice/víka tlakových hrnců TESCOMA v žádném případě v
myčce nemyjte, pro podrobné informace o údržbě tlakových hrnců
si důkladně prostudujte návod k použití vašeho tlakového
hrnce.
Které
z vašich jídelních příborů lze mýt v myčce?
Všechny
modely jídelních příborů TESCOMA jsou vyrobeny z prvotřídní
nerezavějící oceli a lze je mýt v myčce
nádobí. Pro zachování dlouhodobě dokonalého vzhledu však
doporučujeme mytí v myčce omezit nebo zcela vyloučit. Pokud
příbory v myčce myjete, osušte je bezprostředně po umytí
jemnou utěrkou. Příbory TESCOMA myjte šetrným způsobem pod
tekoucí vodou s použitím běžných čisticích prostředků.
V
případě silného znečištění nechte odmočit. Bezprostředně
po umytí příbory osušte jemnou utěrkou, nenechávejte oschnout.
Co
znamená značení 18/10 ? Z jakého materiálu je vyráběno
nerezové nádobí?
Značení
nerezové oceli 18/10 je poměr použitých legujících prvků
chrom/nikl.
Nerezové nádobí TESCOMA je vyrobeno z několika
druhů nerezavějící oceli, dle typu a účelu použití:
Tělo
hrnce je vždy z nerezavějící oceli 18/10. Dno nádoby je vyráběno
z nerezavějící oceli 18/0, z důvodu správné funkce nádobí na
indukčních sporácích. Nerezové úchyty nádob jsou ze
speciálních nerez slitin, které mají menší tepelnou vodivost,
aby se úchyty nádobí zahřívaly co nejméně. Nádobí je
opatřeno extra silným 3-vrstvým sendvičovým dnem. Síla dna u
různých typů nerezového nádobí je v rozmezí od 3,7 do 5,5 mm,
dle konstrukce jednotlivých typů nádobí.
Co
znamená uváděný objem kuchyňského nádobí?
Objem
nádoby je dle technické normy celkovým objemem nádoby, naplněné
až po horní okraj.
Využitelný objem kuchyňského nádobí
je vždy o 1 až 2 litry nižší dle připravovaného pokrmu, uvnitř
nádoby je využitelný objem vyznačen stupnicí.
Odpovídají rozměry uváděné v názvech výrobků u forem, plechů na pečení apod. vnějším okrajům výrobku nebo se jedná o vnitřní rozměry pečicí plochy ve formách apod.?
S ohledem na vhodnost použití v pečicích troubách různých velikostí, při uchovávání pokrmů v lednici nebo skladování výrobků po použití v zásuvkách kuchyňské linky apod., uvádíme zpravidla vnější rozměry nádob včetně okrajů, ale bez rukojetí apod. zaokrouhlené na celé jednotky směrem nahoru (obvykle v cm).
Které
nádobí je vhodné pro použití na indukčním sporáku?
Všechny
linie nerezového nádobí (kromě nádobí ecoPRESTO s antiadhezním
povlakem), které v současné době TESCOMA vyrábí, jsou vhodné
pro použití na plynovém, elektrickém, sklokeramickém i
indukčním
sporáku.
Není
však vyloučeno, že na trhu existují i starší výrobky, které
na indukci nefungují. Proto před zakoupením nádobí zkontrolujte,
zda je uveden symbol „indukční sporák“ na obalu či v návodu
k použití.
Nádobí vhodné pro indukční sporák snadno
ověříte přiložením magnetu na dno nádoby. Pokud je magnetické,
bude výrobek na indukci funkční.
Které
z nádobí TESCOMA lze používat pro pečení v troubě?
Nerezové
nádobí (hrnce, kastroly, rendlíky) obecně nedoporučujeme pro
pečení v troubách používat. Pouze nerezové nádobí VISION bez
poklice a HOME PROFI je možné používat v pečicí troubě do 200
°C. Vlivem vysokých teplot (nad 200 °C) může dojít ke změně
barvy nerezavějící oceli. Pro pečení v troubě používejte
speciální nádoby na pečení, tj. pekáče, formy a mísy z
nerezavějící oceli, porcelánu, žáruvzdorného silikonu, formy
na pečení s antiadhezním povlakem, apod. Nádobí, které je
opatřeno plastovými úchyty nelze v žádném případě
použít v pečících troubách, došlo by k poškození plastových
úchytů.
Nepálí
plastové či nerezové úchyty ?
Při
správném použití nádobí dle návodu se úchyty zahřívají,
ale nepálí. Nerezové
nádobí je vyráběno dle evropské
normy EN ČSN 12983-1 pro varné nádobí a je řádně odzkoušeno
akreditovanou zkušebnou. Dle prováděného testu se posuzuje i
teplota rukojetí a úchytů, která nesmí být vyšší než
55 °C.
Jak
mám z nových nádob odstranit zbytky lepidla po nálepkách?
Veškeré
nálepky používané dle platných standardů na výrobcích značky
TESCOMA
v současnosti, jsou tzv.
odnímatelné
nálepky a neměly by na povrchu výrobků zanechávat žádné
zbytky lepidla
. V
případě, že se tak stalo, pak pro odstranění případných
zbytků lepidla z povrchu výrobků doporučujeme použít
koncentrovaný saponát s horkou vodou a zbytky lepidla z výrobku
odstranit houbičkou – v žádném případě nepoužívejte
drátěnku. Pokud zbytky lepidla zůstanou patrné i po vyčištění
houbičkou, lze lepidlo odstranit pomocí technického lihu nebo
lékařského benzínu. Po odstranění případných zbytků lepidla
je výrobek nutné vždy důkladně opláchnout pod tekoucí
vodou.
Jak
mám z hrnce odstranit připálené potraviny, aby se hrnec
mechanickým čistěním nepoškodil?
Nádobí
s připálenými zbytky pokrmů doporučujeme ponechat několik hodin
odmočit v horké vodě s větším
množstvím saponátu. Zbytky pokrmů poté odstraňte šetrným
mechanickým způsobem - stěrkou z
odolného plastu, dřevěnou obracečkou se šikmým okrajem apod.
Případné další nečistoty odstraňte čisticím prostředkem na
bázi tekutého písku (CIF apod.). K čistění nerezového nádobí
nepoužívejte ostré předměty – drátěnky, nože,
apod.
Poznámka:
Pro
pravidelnou šetrnou údržbu nerezového nádobí doporučujeme
speciální čisticí prostředek
TESCOMA
CLINOX.
Jaký
teflon používáte při výrobě vašich produktů?
Všechny
antiadhezní povlaky použité na výrobcích TESCOMA jsou vyrobeny z
vysoce odolného nepřilnavého materiálu na bázi PTFE
(polytetrafluorethylen). Společnost TESCOMA používá pro své
výrobky antiadhezní povlaky ověřených a zavedených značek.
Jsou to například antiadhezní povlaky TEFLON Classic, XYNFLON
apod. Tyto antiadhezní povlaky, stejně jako každý jiný materiál
a výrobek značky TESCOMA, prošly úspěšně všemi předepsanými
zkouškami zdravotní a hygienické nezávadnosti.
Má
pánev s keramickým povrchem proti teflonové nějaké
výhody?
Pánev
s keramickým povrchem (ecoPRESTO, VITAPAN) není opatřena
teflonovým antiadhezním povlakem - neobsahuje PTFE. K výhodám
keramických pánví patří především:
-
atraktivní vzhled výrobku
-
velmi dobré antiadhezní vlastnosti
-
použitý keramický povrch je v přírodě snadno odbouratelný
-
nižší environmentální zátěž při jejich výrobě oproti teflonovým povlakům
Jak
používat pánve na indukčních sporácích?
Pánve
určené pro indukční ohřev jsou na výrobku i obalu označeny
symbolem „indukce“. Při používání pánví na indukčních
sporácích je nutné pro správnou funkci výrobku vybrat
odpovídající velikost plotýnky, tzn.
používat
plotýnku sporáku stejné velikosti nebo menší, než je průměr
dna pánve.
V
opačném případě výrobek na indukčním sporáku nemusí správně
fungovat.
Lze
použít univerzální skleněné poklice na všechny typy pánví?
Skleněné
poklice
UNICOVER
o
průměru 20,
22, 24, 26, 28, 30, 32 cm jsou vhodné pro použití na pánvích
následujících linií:
-
PRESTO
-
PREMIUM
-
i-PREMIUM
-
i-PREMIUM Stone
-
Fine STONE
-
PRESIDENT
-
ULTIMA
-
SmartCLICK
-
AMBER
-
ADVANCE
-
Manico ROSSO
-
Grand CHEF
Všechny
skleněné poklice TESCOMA lze použít i pro jiné pánve a nádoby
s odpovídajícím průměrem a vhodným okrajem. Vhodnost skleněné
poklice TESCOMA s konkrétní zvolenou pánví doporučujeme ověřit
přímo v prodejně.
Je
nutné krájecí desky BAMBOO a WOODY před prvním použitím nějak
impregnovat?
Krájecí
desky
BAMBOO
jsou
vyrobeny z bambusového dřeva, krájecí desky
WOODY
jsou
vyrobeny ze dřeva gumovníku brazilského, jejich povrch je předem
upraven emulzí potravinářského oleje. Před prvním použitím
krájecí desky pouze opláchněte pod tekoucí vodou, v případě
častého používání a častého mytí doporučujeme krájecí
desky ošetřit tenkou vrstvou Oleje na dřevěné krájecí desky
HOME PROFI 200 ml (výrobek art.379540).
Lze
mýt výrobky TESCOMA ze dřeva v saponátové vodě?
Dřevěné
výrobky TESCOMA otřete v případě potřeby vlhkou utěrkou a
ihned osušte. V žádném případě nedávejte odmočit, nemyjte v
saponátové vodě ani v myčce.
Je
nutné nože TESCOMA brousit, pokud ano, čím?
Kuchyňské
nože TESCOMA s klasickým hladkým (nezubatým) ostřím včetně
antiadhezních nožů PRESTO, naostříte pomocí brousku, ocílky
nebo brusného kamene. U špičkových nožů (linie AZZA, PRECIOSO) se v
případě silně opotřebeného ostří nebo poškozené čepele
obraťte na profesionálního brusíře.
Lze
nabrousit keramický nůž AZZA ?
Broušení
keramických nožů
AZZA
zajišťujeme,
nože nám prosím zašlete prostřednictvím prodejny, kde byly
zakoupeny.
Ceník
broušení a oprav keramických nožů:
-
broušení keramického nože MC 99,- Kč
- oprava
keramického nože (vyštípnuté ostří, ulomená špička) MC
149,- Kč
Jak
dlouho vydrží teplý nápoj v termoskách TESCOMA?
Termosky
se vyrábějí a kontrolují dle technické normy ČSN 12546-1.
Teplotní pokles je závislý na teplotě nápoje při plnění,
množství nápoje, teplotě okolí, apod. Zjednodušeně lze říci,
že naplníme-li termosku tekutinou o teplotě 100 °C až po okraj,
bude nápoj po 6 hodinách stále horký okolo 70 °C.
Jak
nejlépe připravit bábovku v silikonové formě DELÍCIA SILICONE
nebo DELÍCIA SiliconPRIME?
Před
pečením bábovky doporučujeme formu vymazat nejlépe pokrmovým
tukem nebo použít Olej do pečicích forem DELÍCIA 300 ml (výrobek
art.630687). V případě pečení suché bábovky (např.
piškotové), můžete formu vysypat hrubou moukou nebo strouhankou.
Pečeme v mírně vyhřáté troubě tak, aby bylo těsto řádně
propečené.
Hotovou
bábovku vyklápíme až po vychladnutí, jak je uvedeno v návodu na
použití. V případě, že bábovka nejde vyklopit, bude s největší
pravděpodobností nedopečená.
Čištění
silikonové formy: v případě silného znečištění doporučujeme
bábovku nechat odmočit, k mytí nepoužívejte abrazivní
prostředky.
Co
znamená označení nanoCARE na plastových kuchyňských
výrobcích?
Technologie
nanoCARE
umožňuje měnit vlastnosti plastového materiálu na atomární
úrovni, a díky tomu má výsledný výrobek řadu
jedinečných vlastností. Například při
skladování aromatických pokrmů s česnekem, cibulí nebo
rybami pak plastové misky vyrobené technologií nanoCARE
nevstřebává
jejich intenzivní aroma a po opláchnutí vodou není cítit. Také
intenzivní
přírodní barviva přirozeně obsažené v mrkvi, paprikách,
rajčatech, kari koření apod. nezabarvují plastový výrobek a lze
jej snadno očistit. Použité nádobí nanoCARE stačí krátce
opláchnout pod tekoucí vodou,
mastnota a ostatní nečistoty se z povrchu nádobí snadno
spláchnou, není
třeba používat saponáty ani nádobí mýt v myčce. Lze
tedy říci, že výrobky s technologií nanoCARE jsou velmi
ekologické.